آموزش خط هیروگلیف (آموزه یکم)

60 503,046

در این بخش ما قصد آموزش خط هیروگلیف یا همان خط مصر باستان را خواهیم داشت. خط مصری موسوم به هیروگلیف، خطی می باشد که در آن از تصاویر و عکس برای نوشتن و خواندن استفاده می شود و خود نام هیروگلیف از واژه های یونانی ساخته شده است که به معنی خط مقدس است.
مصریان باستان این خط ها را بر روی سنگ ها و گیاهانی موسوم به پاپیروس می نوشتند

ما در این جا آموزشمان به دو صورت و به دو حالت خواهد بود حالت اول مربوط به حروف یا بند واژه های خط هیروگلیف است و حالت دیگر آموزش اشکال و تصاویر این خط می باشد.
مصریان باستان در ابتدا خطی اختراع کردند که برای هر واژه یک تصویر می کشیدند ولی پس از گذر قرن ها از امپراتوری مصر باستان آنان نیز پیشرفت کرده و این تصاویر مورد نظر ما تبدیل به حروف پیشرفته ای شدند که برای نوشتن این خط ابتدا آن را با حروف می نوشتند و در پایان هر واژه تصویر آن را نیز می کشیدند.

در سایت تاریخ پارسی ما امروز خط هیروگلیف را در 10 آموزه به شما آموزش خواهیم داد و این بخش یعنی آموزه نخست ما به معرفی چند حروف از خط هیروگلیف می پردازیم. شما پس از آشنایی با این حروف باید به صورت دستی آنان را بنویسید تا بتوانید آنان را به یاد بسپارید. با توجه به اینکه این حروف دارای یک تصویر خاص و جالب هستند شما م یتوانید با تشبیه کردن آنان به چیزی در ذهن خود به راحتی آنان را به یاد بسپارید و بتوانید این خط باستانی و جالب را یاد بگیرید.
لازم به ذکر است که خط هیروگلیف از بالا به پایین نوشته می شود و ما در آغاز و آموزه نخست به آموزش ده حروف بسنده می کنیم.

آموزش خط هیروگلیف

لطفا بندواژه های بالا را با ممارست و تمرین با روش هایی که در بالا گفته شد به خاطر بسپارید.

خود آزمایی آموزه نخست
حروفی را که در این آموزه یاد گرفتید را فقط و فقط در متن پایین جستجو کنید.

خواندن خط هیروگلیف

اموزش خط هیروگلیف

به پایان آموزه نخست از سری آموزه های آموزش خط هیروگلیف رسیده ایم در صورتی که سوال و یا مشکلی داشتید آن را در زیر همین صفحه در بخش نظرات بیان نمایید، ما خوش حال می شویم که نظر شما را درباره این آموزه ها بدانیم.

3.7 20 رای ها
رأی دهی به این نوشته
اشتراک در
اطلاع از
guest
60 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
اندیشه خود را به یادگار بگذارید!x