فرود ( پسر خسرو پرویز و شیرین )

0 770

فرود فرزند خسرو پرویز ( بیست و چهارمین شاهنشاه ساسانی ، فرزند هرمز چهارم و نوهٔ خسرو اول ، انوشیروان بود که موفق شد در بحبوحهٔ کشمکش ‌های درباریان و فرماندهان نظامی و بزرگان حکومتی ، به قدرت برسد )و شیرین ( از شهبانوان پرنفوذ ساسانی و محبوب ترین همسر خسرو پرویز ) بود .
در روز های بحرانی که دولت ساسانی و دولت روم در آتش نبرد می‌ سوختند ، کواذ ملقب به شیرویه فرزند ارشد خسرو پرویز از همسرش مریم دختر موریکیوس امپراطور روم شرقی ، که مقام ارشدیت را در جانشینی پدرش داشت ، زمانی که از تصمیم پدرش ( خسرو پرویز ) مبنی بر انتخاب برادرش مردانشاه که کودکی خردسال بیش نبود به عنوان جانشین تاج و تخت مطلع شد ، مصمم شد که از حق خود دفاع کند و به همراهی فرمانده کل نیروی کشور گشنسب اسپاذ و دشمنان خسرو پرویز ( پدرش ) ، در تیسفون علیه پدر قیام کرد و این شورش ، زندانی شدن و در نهایت قتل خسرو پرویز را بدنبال داشت .

« مرگ فرود »
شیرویه پس از کودتای خونین علیه پدرش ، و پس از کشتن وی ، تمامی برادران خود را به قتل رساند و در این قتل ‌عام خانوادگی ، پسران خسرو پرویز که مجموعاً هفده نفر بودند همگی به فرمان او کشته شدند . فرود هم از کشته شدگان است .
تاریخ دقیق تولد و مرگ فرود ، پسر خسرو پرویز مشخص نیست .

0 0 رای ها
رأی دهی به این نوشته
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
54
0
اندیشه خود را به یادگار بگذارید!x